Welkom bij de Thuisleefgids Klantenservice

We hebben een lijst met veelgestelde vragen voor je opgesteld. Mocht je vraag hier niet tussen staan, neem dan gerust contact met ons op.

Chat met ons

Waar ben je naar op zoek?

Bestellen en betalen

Informatie over bestellen en
betalen bij Thuisleefgids.

Ga verder

Bezorging

Informatie over bezorging vind
je hier.

Ga verder

Retourneren

Klik hier om een product
te retourneren.

Ga verder

Garantie

Lees hier over alles rondom
garantie.

Ga verder

Veelgestelde vragen

5 Meest Gestelde Vragen

Al die verschillende hulpmiddelen - wie kan mij adviseren?

Hulpmiddelen zijn in drie terreinen te onderscheiden.

1. Medische hulpmiddelen: hulpmiddelen die ontwikkeld worden uit medische noodzaak en een bijdrage leveren aan behandeling.

2. Hulpmiddelen om de zelfredzaamheid en het zelfstandig thuis wonen te stimuleren. Dit kan worden onderverdeeld in drie subcategorieën:
•Specifieke hulpmiddelen: hulpmiddelen die speciaal zijn ontworpen en geproduceerd voor mensen met een functiebeperking krukken, rollators en rolstoelen
• Normale huishoudelijke hulpmiddelen: hulpmiddelen die zonder indicatie bij een detailhandel te verkrijgen zijn.
• Woningaanpassingen: voorzieningen die worden aangebracht in de woning, zoals handgrepen en trapliften.

3. Communicatie- en informatietechnologie: alarmsystemen of hulpmiddelen die functies zoals hartslag, bloeddruk of suikergehalte controleren.

Thuisleefgids biedt vooral hulpmiddelen binnen het 2e en 3e terrein aan. Dus neem een kijkje op onze website als je iets binnen deze terreinen zoekt. Kom je er niet aan uit? Thuisleefgids werkt onafhankelijk en heeft geen belang bij specifieke producten of diensten. Je kunt daarom altijd contact met ons opnemen voor advies.

Zoek je iets binnen het 1e terrein? Of heb je een erg ingewikkelde casus? Dan kun je wellicht beter een deskundige inschakelen. Bijvoorbeeld een ergotherapeut of revalidatiearts. Of vraag je huisarts om meer informatie.

Welke hulpmiddelen vergoed mijn Zorgverzekering?

Hulpmiddelen die nodig zijn voor behandeling, verpleging, revalidatie en verzorging worden via de zorgverzekeraar geregeld (Rijksoverheid, z.j.).

De Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft in het algemeen bepaald, op grond van de Zorgverzekeringswet (Zvw) en het Besluit zorgverzekeringen, welke medische hulpmiddelen, onder welke voorwaarden en bij welke medische indicaties voor vergoeding in aanmerking komen.
De nadere voorwaarden met betrekking tot de toegang tot hulpmiddelenzorg is aan de zorgverzekeraars om vast te stellen. Deze nadere voorwaarden staan in het reglement hulpmiddelen van zorgverzekeraars geschreven en kan dus per verzekeraar verschillen.

Hulpmiddelen kunnen in bruikleen geleverd worden of eigendom van de verzekerde worden. Voor bruikleen moet je in de meeste gevallen gebruik maken van hulpmiddelen die aangeboden worden door gecontracteerde leveranciers.

Neem voor meer informatie contact op met je Zorgverzekering!

Welke hulpmiddelen worden er vergoed via de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO)?

Hulpmiddelen die nodig zijn om langer thuis zelfstandig te kunnen blijven wonen of buitenshuis goed te kunnen verplaatsen kunnen via de WMO vergoed worden. Eén van de voorwaarde is dat de hulpmiddelen langer dan 26 weken nodig zijn. Elke gemeente hanteert een ander WMO beleid en daardoor kunnen de voorwaarden verschillen. Over het algemeen worden de volgende hulpmiddelen (in sommige gevallen) vergoed: rolstoelen, vervoersvoorzieningen, zoals driewielfietsen en scootmobielen, verrijdbare tilliften (passief en actief), douche/ toilethulpmiddelen, inclusief badliften, buggy’s en kinderduwwandelwagens.

Neem voor meer informatie contact op met je gemeente!

Ik wil graag een hulpmiddel lenen, hoe gaat dit in zijn werk?

Je kunt eenvoudig een aanvraag doen via onze website.
Je gaat dan naar het onderdeel hulpmiddel gratis lenen op onze website. Je plaatst het product wat je nodig hebt in je winkelmandje door op de knop lenen te klikken. Vul de aanvullende gegevens in.

Soms wordt er nog telefonisch contact met je opgenomen voor de benodigde gegevens voor het bezorgen, het stellen van een indicatie of inrichten declaratie bij je zorgverzekeraar.

Hoeveel verzendkosten betaal ik?

Binnen Nederland betaal je €6,95 verzendkosten. Wanneer je een bestelling plaatst voor een bedrag hoger dan €50,00,- betaal je geen verzendkosten.

Advies & Hulp bij Kiezen

Al die verschillende hulpmiddelen - wie kan mij adviseren?

Hulpmiddelen zijn in drie terreinen te onderscheiden.

1. Medische hulpmiddelen: hulpmiddelen die ontwikkeld worden uit medische noodzaak en een bijdrage leveren aan behandeling.

2. Hulpmiddelen om de zelfredzaamheid en het zelfstandig thuis wonen te stimuleren. Dit kan worden onderverdeeld in drie subcategorieën:
•Specifieke hulpmiddelen: hulpmiddelen die speciaal zijn ontworpen en geproduceerd voor mensen met een functiebeperking krukken, rollators en rolstoelen
• Normale huishoudelijke hulpmiddelen: hulpmiddelen die zonder indicatie bij een detailhandel te verkrijgen zijn.
• Woningaanpassingen: voorzieningen die worden aangebracht in de woning, zoals handgrepen en trapliften.

3. Communicatie- en informatietechnologie: alarmsystemen of hulpmiddelen die functies zoals hartslag, bloeddruk of suikergehalte controleren.

Thuisleefgids biedt vooral hulpmiddelen binnen het 2e en 3e terrein aan. Dus neem een kijkje op onze website als je iets binnen deze terreinen zoekt. Kom je er niet aan uit? Thuisleefgids werkt onafhankelijk en heeft geen belang bij specifieke producten of diensten. Je kunt daarom altijd contact met ons opnemen voor advies.

Zoek je iets binnen het 1e terrein? Of heb je een erg ingewikkelde casus? Dan kun je wellicht beter een deskundige inschakelen. Bijvoorbeeld een ergotherapeut of revalidatiearts. Of vraag je huisarts om meer informatie.

Is er een overzicht van alle soorten hulpmiddelen?

Dan ben je al op de juiste plek! 
Thuisleefgids heeft een heel compleet assortiment van verschillende hulpmiddelen. Op onze site kun je ook gemakkelijk hulpmiddelen vergelijken. Echter zullen er altijd wel hulpmiddelen missen, omdat er ook elke dag nieuwe producten bij komen. Mis je iets? Laat het ons weten! Dan kunnen we het wellicht in de toekomst toevoegen aan ons assortiment.

Gratis Lenen & Vergoedingen

Ben ik vrij om zelf te beslissen waar ik een hulpmiddel koop of leen?

Voor kopen ben je uiteraard helemaal vrij om zelf te kiezen. Voor het lenen van een product is dit afhankelijk van waar je verzekerd bent. De verzekeraar sluit namelijk een overeenkomst met de leveranciers. Dit hebben we gelukkig voor je in kaart gebracht met filters waar je op kunt selecteren bij het product.
Zo zie je dus direct of het product voor jou vergoed wordt!

Kosten de gratis leenhulpmiddelen mij écht niks?

Dat klopt inderdaad, de kosten worden door de leverancier gedeclareerd bij je verzekeraar.

Ik wil graag een hulpmiddel lenen, hoe gaat dit in zijn werk?

Je kunt eenvoudig een aanvraag doen via onze website.

1. Je gaat dan naar het onderdeel hulpmiddel gratis lenen op onze website.
2. Je plaatst het product wat je nodig hebt in je winkelmandje door op de knop lenen te klikken.
3. Vul de aanvullende gegevens in.

Soms wordt er nog telefonisch contact met je opgenomen voor de benodigde gegevens voor het bezorgen, het stellen van een indicatie of inrichten declaratie bij je zorgverzekeraar.

Ik heb mijn geleende hulpmiddel niet meer nodig, wat nu?

Neem dan even contact met ons op!

Kijk op onze klantenservice pagina hoe je ons het beste kunt bereiken.

Ik wil een hulpmiddel langer dan 26 weken lenen, wat nu?

Je kunt sommige hulpmiddelen ook een langere periode lenen dan de 26 weken die ervoor staan. Dan gaat de vergoeding vaak over naar de gemeente en valt deze onder de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo).

Kan ik een gehuurd of geleend hulpmiddel ook overkopen?

Neem dan even contact met ons op!

Kijk op onze klantenservice pagina hoe je ons het beste kunt bereiken.

Welke hulpmiddelen vergoed mijn Zorgverzekering?

Hulpmiddelen die nodig zijn voor behandeling, verpleging, revalidatie en verzorging worden via de zorgverzekeraar geregeld (Rijksoverheid, z.j.).

De Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft in het algemeen bepaald, op grond van de Zorgverzekeringswet (Zvw) en het Besluit zorgverzekeringen, welke medische hulpmiddelen, onder welke voorwaarden en bij welke medische indicaties voor vergoeding in aanmerking komen.
De nadere voorwaarden met betrekking tot de toegang tot hulpmiddelenzorg is aan de zorgverzekeraars om vast te stellen. Deze nadere voorwaarden staan in het reglement hulpmiddelen van zorgverzekeraars geschreven en kan dus per verzekeraar verschillen.

Hulpmiddelen kunnen in bruikleen geleverd worden of eigendom van de verzekerde worden. Voor bruikleen moet je in de meeste gevallen gebruik maken van hulpmiddelen die aangeboden worden door gecontracteerde leveranciers.

Neem voor meer informatie contact op met je Zorgverzekering!

Welke hulpmiddelen worden er vergoed via de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO)?

Hulpmiddelen die nodig zijn om langer thuis zelfstandig te kunnen blijven wonen of buitenshuis goed te kunnen verplaatsen kunnen via de WMO vergoed worden. Eén van de voorwaarde is dat de hulpmiddelen langer dan 26 weken nodig zijn. Elke gemeente hanteert een ander WMO beleid en daardoor kunnen de voorwaarden verschillen. Over het algemeen worden de volgende hulpmiddelen (in sommige gevallen) vergoed: rolstoelen, vervoersvoorzieningen, zoals driewielfietsen en scootmobielen, verrijdbare tilliften (passief en actief), douche/ toilethulpmiddelen, inclusief badliften, buggy’s en kinderduwwandelwagens.

Neem voor meer informatie contact op met je gemeente!

Vraag over de bezorgtijd of is het verkeerdeproduct geleverd?

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat je nog vragen hebt over de bezorgtijd of het leenproduct. Helaas gebeurt het ook wel eens dat een leverancier een verkeerd leenproduct levert. Neem in deze gevallen contact op met de betreffende leverancier, zodat zij je direct verder kunnen helpen. Momenteel hebben wij leencontracten met de volgende leveranciers:

Vegro: 0800-288 77 66 of klantenservice@vegro.nl;
Medicura: 088-007 11 00 of info@medicura.nl.

Bestellen & Betalen

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Je kunt bij Thuisleefgids met iDeal en Paypal betalen.

iDEAL: via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank

PayPal
: PayPal is een wereldwijd betaalsysteem dat particulieren en webwinkels gebruiken. Om gebruik te kunnen maken van PayPal moet je je aanmelden met een e-mailadres. Je betaalt met je bankrekening, creditcard of een PayPal-rekening (waar je tegoed op plaatst).

Billink: Je ontvangt per e-mail je factuur die je binnen 14 dagen kunt betalen.

Mijn betaling is mislukt of geweigerd, wat nu?

Neem dan even contact met ons op, dan helpen we om het op te lossen.

Kijk op onze klantenservice pagina hoe je ons het beste kunt bereiken.

Bezorgen

Hoeveel verzendkosten betaal ik?

Binnen Nederland betaal je €6,95 verzendkosten. Wanneer je een bestelling plaatst voor een bedrag hoger dan €50,00,- betaal je geen verzendkosten.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Je krijgt na bestelling direct een mailtje. Wanneer de bestelling klaar is voor verzending ontvang je van ons een Track&Trace code en daarmee kun je bij de verzender je bestelling volgen

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

We streven ernaar om je product binnen 1-3 werkdagen te leveren. Omdat we met veel verschillende leveranciers samenwerken kan dit soms afwijken.

De verwachte levertijd van een specifiek product kun je zien bij het product op onze website.

Kan ik zelf een bezorgmoment kiezen?

Dit is momenteel helaas nog niet mogelijk, maar we onderzoeken hoe we mogelijk kunnen maken voor je.

Kan er ook geleverd worden buiten Nederland?

We versturen nu binnen Nederland en naar België. Verzendingen naar andere landen is mogelijk in overleg.

Retourneren & Ruilen

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Neem dan even contact met ons op!

Kijk op onze klantenservice pagina hoe je ons het beste kunt bereiken.

Mijn bestelling is niet compleet, wat nu?

Neem dan even contact met ons op!

Kijk op onze klantenservice pagina hoe je ons het beste kunt bereiken.

Hoe werkt het retourproces?

Voldoet een besteld hulpmiddel niet aan je wensen? Dan kun je het product uiteraard binnen 14 dagen aan de leverancier terugsturen.

Je kunt direct na levering of binnen de 14 dagen die daar op volgen contact met ons opnemen en we lopen de stappen met je door (kijk op onze klantenservice pagina hoe je ons het beste kunt bereiken). Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt. Let er op dat de producten ongebruikt en – indien redelijkerwijs mogelijk – in originele verpakking zijn. Dit conform de Wet Koop op afstand.

Wij vragen je om, voor een spoedige afwikkeling, altijd even je bestelnummer en het rekeningnummer waar wij het geld op kunnen terugstorten te vermelden. Nadat de leverancier je product heeft ontvangen en gecontroleerd krijgen wij hier bericht van. Wij zullen het betaalde bedrag zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, retour storten (inclusief eventueel betaalde verzendkosten bij de bestelling).

Hoe kan ik mijn product retour zenden?

Ben je niet tevreden over je bestelde artikel of is het niet het juiste product? Dan kun je binnen de 14 dagen wettelijke termijn het bestelde product terugsturen. De 14 dagen gaan in vanaf ontvangst van het product.

Vul het retourformulier hier in.

Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

Voldoet een besteld hulpmiddel niet aan je wensen dan kun je het product uiteraard binnen 14 dagen aan de leverancier terugsturen.

De verzendkosten voor het retour sturen van het product komen voor je eigen rekening.

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Gemiddeld binnen 2 a 3 werkdagen na dat het pakketje bij de leverancier is ontvangen.

Wat is de status van mijn retour?

Je stuurt het product direct retour naar een producent, daarom hebben wij geen informatie beschikbaar over de status van je retour.

Wanneer je retour is verwerkt door de leverancier krijgen wij een signaaltje. We storten zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending terug. Wij mogen wachten met terugbetaling tot de goederen zijn ontvangen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Garantie & Reparatie

Heb ik garantie op de door mij aangeschafte artikelen?

Alle producten die wij op Thuisleefgids aanbieden hebben fabrieksgarantie. Dit conform de verleende garantie door onze leveranciers. Onze leveranciers zijn gevestigd in Nederland en bieden een zeer goede service.

Hoe lang heb ik garantie?

Dit is per product verschillend. Neem dan even contact met ons op!

Kijk op onze klantenservice pagina hoe je ons het beste kunt bereiken.

Hoe werkt het reparatieproces?

Bij een defect product neem je altijd eerst contact op met onze klantenservice (kijk op onze klantenservice pagina hoe je ons het beste kunt bereiken).

In sommige gevallen vragen wij je om een probleembeschrijving richting ons te sturen en mogelijk daarbij een foto van het defect mee te sturen.
Na overleg met de leverancier hoor je via onze klantenservice hoe je probleem zo goed en snel mogelijk wordt opgelost.
Eventuele kosten voor het retour sturen van het defecte product komen, als het defect binnen de garantievoorwaarden valt, voor rekening van Thuisleefgids.

Wij zullen uiteraard zorgen voor een correct werkend nieuw product óf – wanneer dit niet meer mogelijk blijkt – je geld retourneren.

Wat is de status van mijn reparatie?

Je stuurt het product, ter reparatie, direct naar een producent. Wij hebben daarom geen informatie beschikbaar over de status van je reparatie.

Mijn Gegevens & Service

Ik heb een klacht over een product, wat nu?

Thuisleefgids is blij met elke klacht, we zien dit namelijk als een kans om je in de toekomst nog beter van dienst te kunnen zijn. Wij vinden dat je altijd beter verdient wanneer je ontevreden bent over een product en/of dienst die je via Thuisleefgids hebt ingekocht.

We doen ons uiterste best om alleen maar tevreden klanten te hebben! Dus gaan we ons best doen om er voor te zorgen dat jij ook een tevreden klant bent. Vul hier het klachtenformulier in.

Ik heb een klacht over de website, wat nu?

Thuisleefgids is blij met elke klacht, we zien dit namelijk als een kans om je in de toekomst nog beter van dienst te kunnen zijn. Wij vinden dat je altijd beter verdient wanneer je ontevreden bent over een product en/of dienst die je via Thuisleefgids hebt ingekocht.

We doen ons uiterste best om alleen maar tevreden klanten te hebben! Dus gaan we ons best doen om er voor te zorgen dat jij ook een tevreden klant bent. Vul hier het klachtenformulier in.

Hoe gaat Thuisleefgids om met mijn gegevens?

Onze website verzamelt geen bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens. Tevens heeft onze website en/of dienst niet de intentie om gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als je ervan overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via info@Thuisleefgids.nl, dan verwijderen wij deze informatie direct.

Lees hier meer over ons privacy beleid.

AVG Wetgeving Thuisleefgids

Gelukkig werkt Thuisleefgids geheel veilig en zijn wij voorbereid op deze nieuwe wetgeving. We zorgen er namelijk voor dat de gegevens die op ons platform worden ingevoerd voldoen aan de bescherming klantgegevens en alleen worden ingezet voor het doel. Denk aan een service die we verlenen of juist het aanvragen van een dienst of bestellen van een product. We hebben zelfs een privacyverklaring op ons platform opgenomen. Wil je meer weten? Lees hier meer over hoe wij omgaan met je gegevens.

Overige Vragen

Ik heb een suggestie, opmerking of andere vraag, wat nu?

Wij staan altijd open voor je vragen, suggesties of andere opmerking. Neem dan conact op met onze klantenservice!

Kijk op onze klantenservice pagina hoe je ons het beste kunt bereiken.

Ik wil grote aantallen producten bestellen?

Neem even contact met ons op via de klantenservice. Dan denken we met je mee.

Kijk op onze klantenservice pagina hoe je ons het beste kunt bereiken.

Zijn de getoonde prijzen in- of exclusief BTW?

Alle prijzen op onze website zijn inclusief BTW.

Stuur ons een bericht

Onze gegevens

Gebouw De Stadstuin
Europalaan 500 ruimte 2.N.4 & 2.N.5
3526 KS, Utrecht

Contactgegevens

(033) – 3302508
We zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:00.
info@thuisleefgids.nl

Bedrijfsgegevens

U-Vital B.V.
Handelsnaam:
Thuisleefgids
KvK:
 60192372
BTW: NL853802324B01

Heb je een afspraak bij ons op kantoor?

Met de Auto

Kom je met de auto? Het adres voor in je navigatie is dan: Eendrachtlaan 100, 3526 LB Utrecht. Ingang C is voor bezoekers. Pak een kaartje bij de slagboom en loop schuin over de campus.

Met de Fiets

Woon je in de buurt? Pak dan lekker de fiets en laat je auto staan. We hebben een prachtige fietsenstalling voor de deur en aangezien deze buiten is kun je hier altijd terecht 🙂

Met de Trein

We zitten vlakbij station Utrecht Centraal. Hierdoor zijn we heel goed te bereiken met het openbaar vervoer. Vanaf het centraal station hoef je nog maar een paar minuten met de bus!

Met de Bus

Vanaf station Utrecht Centraal gaat er om de paar minuten een bus naar de halte die recht voor ons gebouw staat. Het adres is: Europalaan 500 Utrecht.