Bezorgen van de bestelling

Verzendkosten

Binnen Nederland betaal je meestal €6,95 verzendkosten. Op het moment dat je producten hebt geselecteerd kun je in je winkelmand zien welke verzendkosten van toepassing zijn op jouw bestelling. Wanneer je een bestelling plaatst voor een bedrag hoger dan €100,00 betaal je geen verzendkosten.

Status van je bestelling volgen

Wanneer de bestelling klaar is voor verzending ontvang je van ons een mailtje met een Track & Trace code en daarmee kun je bij de verzender je bestelling volgen. Komt je bestelling later dan verwacht? Kijk dan eerst even naar de Track & Trace code want hier kun je belangrijke informatie over de verwachte levering vinden zoals het bezorgmoment, het bezorgadres en of het pakketje mogelijk bij je buren is bezorgd. Je vindt dan een briefje in je brievenbus.

Vervoerder

De artikelen worden door onze partners geleverd. Het kan zijn dat er per partner andere afspraken zijn gemaakt met een vervoerder. Afhankelijk van de leverancier/partner van het product kan de vervoerder verschillen. Jouw bestelling kan met DHL of PostNL worden geleverd. Je ontvangt altijd van ons voorafgaand aan de levering de informatie van vervoerder en verwachte levertijd per mail van ons.

Bezorgsnelheid

We streven ernaar om je product binnen 1 tot 3 werkdagen te leveren. Omdat we met veel verschillende leveranciers samenwerken kan dit soms afwijken. De verwachte levertijd van een specifiek product kun je zien bij het product op onze website en live volgen via de Track & Trace code.

Ben je niet thuis?

Wanneer de postbezorger bij je langs komt om het pakket te bezorgen kan het (helaas) voorkomen dat je niet thuis bent. De postbezorger zal dan een briefje in je brievenbus doen en ons per mail informeren. Wij zullen jou dan direct een berichtje (sms of mail) sturen om je op de hoogte te brengen. De postbezorger zal de volgende dag weer proberen het pakket bij je te bezorgen. Wanneer je dan niet thuis bent kan het pakketje naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt gebracht worden. Je ontvangt dan een briefje in de brievenbus.

Pakket niet bezorgd

Je verwacht een pakketje, maar er is nog niks bij je bezorgd? Dat is erg vervelend, maar maak je nog geen zorgen. Controleer eerst onderstaande punten.

  • Controleer de Track & Trace code van het pakket
    In de verzendbevestiging staat een Track & Trace code. Via deze link kun je op de Track & Trace pagina kijken of de tijdsindicatie van de levering mogelijk is verschoven.
  • Controleer het bezorgadres
    Heb je het juiste bezorgadres ingevuld?
  • Controleer de brievenbus
    Het kan zijn dat je een Niet Thuis bericht van de bezorger hebt ontvangen. Mogelijk is je pakket dan bij de buren afgeleverd of is er een nieuw bezorgmoment ingepland.

Heb je na het controleren van bovenstaande punten nog steeds geen idee waar je pakket is of wanneer die geleverd wordt? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Bestelling retourneren

Hoe werkt het retourneren?

Ben je niet tevreden over je bestelde artikel of is het niet het juiste product? Dan kun je binnen de 14 dagen wettelijke termijn het bestelde product terugsturen. De 14 dagen gaan in vanaf ontvangst van het product bij je thuis. Je kunt ook eerst binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kan onderstaande stappen volgen om snel en makkelijk je product terug te sturen.

  1.  Vul op Thuisleefgids.nl het retourformulier in waarin je aangeeft dat je het product graag wil terug sturen. Je krijgt dan van ons via de mail een bevestiging van retourneren en retour instructies inclusief een retouradres waar het pakketje naar opgestuurd mag worden.
  2. Je ontvangt in sommige gevallen daarnaast een retourformulier welke je compleet ingevuld bij het product kunt voegen. Zo kan de leverancier je retour namelijk een stuk sneller verwerken en heb je het betaalde bedrag weer sneller terug op je bankrekening. Mocht er geen retourformulier toegestuurd worden graag je gegevens op het pakket vermelden
  3. Breng het pakket naar een postkantoor in de buurt en vraag hen zorg te dragen voor de verzending. Vraag altijd even om een verzendbewijsje. Houd er rekening mee dat er in veel gevallen retourkosten van toepassing zijn, tenzij je een retourlabel toegestuurd hebt gekregen.
  4. Als je retourzending binnen is wordt deze zo snel mogelijk verwerkt en ontvang je van ons een email waarin we je laten weten dat we ermee bezig zijn. Na goedkeuring van de retour vervalt de verplichting tot betalen. Wanneer je al betaald hebt dan kun je het geld (het aankoopbedrag inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending) zo snel mogelijk terug verwachten, binnen maximaal 14 dagen na ontbinding, via dezelfde weg als die je hebt gebruikt voor betaling. (Bijvoorbeeld bankoverschrijving of Paypal)

Belangrijk om te weten bij retourneren:

  • Het retouradres is niet het adres van Thuisleefgids, maar het adres van de leverancier. Je ontvangt het juiste retouradres in het pakket bij het product.
  • Eventuele verzendkosten van de retournering zijn voor je eigen rekening.
  • Wij houden ons het recht de terugbetaling uit te voeren vanaf het moment dat wij het retourproduct (of een bewijs van verzending) hebben ontvangen.
  • Het gehele bedrag zal worden teruggestort, inclusief eventuele verzend- en transactiekosten.
  • De bedenktermijn betreft een wettelijk minimum van 14 dagen vanaf het moment dat je je bestelling ontvangt.
  • Graag het product in originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk). Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen.
  • Als je product vies of beschadigd is, dan mogen wij de waardevermindering die daardoor is ontstaan verrekenen met het terug te storten bedrag.
  • Je kunt natuurlijk ook gebruik maken van het Europese herroepingsformulier. Deze download je hier.

Retourformulier

Retourneren