Thuisleefgids – Alles voor langer zelfstandig thuis wonen

Benieuwd waarom ik Thuisleefgids ben begonnen?

Toen ik 4 jaar geleden mantelzorger werd voor mijn oma was ik als professional al volop bezig in de markt van zorg en ondersteuning. Echter bleek het een enorme opgave om voor mijn oma na haar heupoperatie een halsalarm, digitaal slot en maaltijd aan huis te regelen. Ik wist dat al deze voorzieningen er waren, vanuit verschillende aanbieders en dat zij mogelijk recht had op een vergoeding. Het organiseren hiervan bleek echter het grootste probleem. Ik heb samen met mijn familie letterlijk met meerdere laptops aanbieders, levertijden, prijzen en vergoedingen vergeleken. Dat was voor mij de bevestiging dat mensen alleen zelf hun oude dag kunnen organiseren als er ook echt overzicht en keuze vrijheid was. Zo is het idee voor Thuisleefgids geboren.

Samenwerking met partijen in de markt

Bij de start 4 jaar geleden kwamen we er al snel achter dat veel organisaties die voorheen zorg leverden ook zochten naar hoe zij kunnen aansluiten bij de langer thuis wonende zorgvrager. Ook gemeenten waren zich aan het voorbereiden op hun nieuwe maatschappelijke rol. We bevonden ons op een kantelpunt van aanbieders naar vragersmarkt, een consumentenmarkt in de maak. Veel aanbieders van producten en diensten waren Business to consumer georienteerd en hadden nog geen consumentenpropositie. Ze focusten op de zorgorganisatie en/of gemeente als klant. Deze partijen waren echter aan het draaien naar een maatwerk gericht businessmodel. Door het samenwerken met Thuisleefgids krijgen aanbieders een Business to Consumer kanaal en door de reviews van klanten en professionals ontstaat de mogelijkheid om onafhankelijk marktonderzoek te doen en producten en diensten te gaan verbeteren.

Wat biedt Thuisleefgids de klant precies?

Dagelijks verschijnen nieuwe product- en dienstaanbieders op de markt. Wij werken vooral vanuit de vraag van de consument, mantelzorger en zorgverlener om hen meer overzicht te bieden over de beschikbare producten en diensten. Dit op basis van ervaringen van gebruikers, zodat zij zelf een goede keuze kunnen maken. De markt wordt hierdoor transparant en aanbieders kunnen beter aansluiten bij wensen van gebruikers. De klant ervaart het gemak van één overzichtelijk platform, ondersteuning bij het keuze proces, zicht op mogelijke vergoedingen en één aanspreekpunt. Dit is wel zo prettig omdat je dan zelf bezig kunt zijn met de zorg voor je naaste of zorgvrager in plaats van met verschillende instanties die producten en diensten leveren.

Wat zijn de volgende stappen voor het platform?

Thuisleefgids is ontstaan op basis van gebruikerservaringen en we bieden vergelijkingsmogelijkheden. Momenteel integreren we de keurmerken van partijen uit de markt om bezoekers beter voor te lichten over de kwaliteit van een product of dienst. Met de waarde van een keurmerk zoals de consumentenbond dat doet. Met onze partner SAMR doen we onderzoek naar consumentengedrag op basis van leefstijl profielen om vragen van klanten nog beter te kunnen beantwoorden. Met myshopeye.nl brengen we in kaart welke producten vergoed worden en welke niet en hoe men dit kan regelen. De komende tijd wordt het platform uitgebouwd tot de marktplaats voor zelfstandig thuis wonen om de klant thuis optimaal te ondersteunen.

Meer weten over Thuisleefgids? Neem contact met ons op via 033-3302508 of volg ons via Twitter of Facebook.

Ilse Schoormans – Oprichter Thuisleefgids

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.